Infiintarea acestei unitati spitalicesti vine in intampinarea cetatenilor din Orasul Ciacova, dar si ai comunelor si satelor invecinate – Jebel, Obad, Cebza, Macedonia, Ghilad, Foeni, Petroman,Padureni, Liebling, Sag, care impreuna sumeaza un bazin demografic de cca 20.000 locuitori.
In orasul Ciacova a functionat un spital general, transformat ulterior in centru de sanatate si apoi desfiintat, in anul 2010.
Aceasta desfiintare a redus drastic accesul populatiei din zona la servicii medicale, practic in oras functionand in prezent doar 2 medici de familie si un centru de permanenta.
Avand in vedere ca statistic populatia zonei este predominant varstnica,cu patologie de tip cronic si cu posibilitati de deplasare reduse ,neexistand mijloace de deplasare(curse regulate de autobuz/tren) catre localitatea Deta ,aflata la 20 km,unde se afla cel mai apropiat spital, iar distanta pana la Timisoara este de 40 km ,reintroducerea cladirii in circuitul functional al serviciilor de sanatate si infiintarea unei unitati spitalicesti cu structura propusa mai jos este menita sa vina in sprijinul cetatenilor zonei, al caror acces la servicii medicale va fi net imbunatatit.
Spatiul a fost atribuit SC Kardinal One Medical prin licitatie publica in luna ianuarie 2020, conform contractului de inchiriere nr 479/21.01.2020 in prezent fiind amenajat pentru structura propusa, atat ca infrastructura fizica si medicala, cat si ca circuite functionale, fiind indeplinite toate conditiile legale pentru desfasurarea activitatilor spitalicesti.
Sunt externalizate serviciile care nu pot fi oferite in regie proprie.
Kardinal One Medical este o unitate spitaliceasca cu 25 paturi, cu 2 compartimente – boli cronice (20 de paturi de internare continua) si medicina interna (5 paturi de internare de zi), clasificata in categoria a V-a.
La aceasta structura de baza se adauga o camera de garda cu 1 linie de garda, UTS, compartiment de prevenire si combatere a infectiilor asociate actului medical CPLIAAM, birou de internari si statistica medicala si aparat functional:
- Compartiment de boli cronice cu 20 paturi de cronici in regim de spitalizare continua
- Compartiment de spitalizare de zi cu 5 paturi de medicina interna in regim de spitalizare de zi
- Camera de garda cu 1 linie de garda permanenta in specialitati medicale
- Unitate de transfuzie sanguina – UTS
- Compartiment de prevenire si combatere a infectiilor asociate actului medical CPLIAAM
- Birou de internari si statistica medicala
- Aparat functional
- serviciul tehnic/ administrativ/aprovizionare
- serviciul Runos
- serviciul financiar contabil
- bloc alimentar
- Serviciul de laborator este externalizat prin contractul nr 44/10.02.2020 cu Laboratoarele Bioclinica acreditate Renar.
- Serviciul de spalatorie este externalizat conform contractului nr 280/24.02.2020 cu spalatoria/curatatoria chimica Arimpex SRL.
- Serviciul farmaceutic este externalizat prin contractul nr 262/26.02.2020 cu o farmacie de retea – SC Aconitum SRL
- Serviciul de radiologie este externalizat prin contract cu Hyperdia SA
- Serviciul de echografie este propriu.
Activitatea se desfasoara in imobilul din P-ta Cetatii nr 60-62 , localitatea Ciacova,in locatia fostului Centru de Sanatate Ciacova,pastrandu-se astfel destinatia initiala a imobilului.
Accesul se face din strada P-ta Cetatii, existand cale de acces pentru ambulante, parcare in curtea interioara pentru cca 5 autoturisme si acces pentru persoanele cu dizabilitati,inclusiv loc de parcare rezervat .
Circuite functionale
Suprafata utila in care se desfasora activitatea este de 490.17 mp repartizati pe 3 nivele-demisol,parter inalt si mansarda .
Compartimentul de boli cronice se afla distribuit la parterul unitatii -10 paturi si mansarda -10 paturi.
Compartimentul de internari de zi se afla la demisol,in vecinatatea camerei de garda.
Camera de garda se afla la demisol.
La demisol se gasesc : camera de garda ,sala de tratamente,zona de receptie cu pult si scaune de asteptare ,cabinet de consultatii medici ,vestiar personal, camera asistente ,1 salon cu 5 paturi de internare de zi , cabinet echografie ,cabinet de investigatii rapide anexat camerei de garda ,o zona de triaj la internare cu garderoba, 1 grup sanitar, 1 baie cu dus, 1 zona utilitara, vestiar personal si 1 camera asistente, un depozit lenjerie curata, un deponeu rufarie murdara ,ploscar .
Tot la demisol se afla, separat de structurile mentionate mai sus, respectand circuitele functionale , blocul alimentar cu 1 sala de mese pentru pacienti si o sala de mese pentru personal, blocul alimentar propriu-zis cu o zona de preparat hrana, o zona de pregatire /procesare a alimentelor, un spatiu de distribuire a mancarii gata preparate , un spatiu de recuperare ,spalare si igienizare a veselei folosite de catre pacienti, o zona de depozitare a veselei igienizate utilizate la servirea mesei de catre pacienti , o zona de acces- triaj-filtru personal bucatarie dotata cu grup sanitar cu toaleta, dus si vestiar, o magazie de alimente, o magazie de depozitare diverse.
La parterul inalt se gaseste compartimentul de cronici cuprinzand 3 saloane cu 3, respectiv 4 paturi, 1 sala de tratament, o zona utilitara si 2 grupuri sanitare cu dus, o sala de asteptare in suprafata de 50 mp, 1 camera pentru personal, 1 birou CPLIAAM /director medical
La mansarda se afla celelalte 10 paturi apartinand compartimentului cronici, cu 3 saloane avand 3, respectiv 4 paturi, 2 grupuri sanitare/baie, 1 sala de tratament, UTS .
Suprafetele denivelate sunt dotate cu rampe de acces metalice antiderapante care faciliteaza deplasarea cu targi si carucioare. Exista brancard de transport.
Numarul si structura personalului
Personalul medical este reprezentat de 2 medici internisti cu norma intreaga cu program 08.00-16.00, 4 medici in serviciul de garda , ½ norma medic epidemiolog care indeplineste si functia de director medical , ½ norma psiholog, 6 asistente medicale, 6 infirmiere/ingrijitoare curatenie, 1/4 norma licentiat cu studii superioare-responsabil cu managementul calitatii RMC in Structura de management a calitatii SMC.
Personalul auxiliar este reprezentat de bucatar 1 norma, referent 1 norma, muncitor intretinere 1 norma.